woensdag 4 maart 2015

Habbo. Het spel van 'vroeger'

Bobba - Speech bubble
Door Facebook zag ik ineens een oude foto van Habbo.
Ik weet nog goed dat ik hier honderde euro's aan uit gaf voor meubels en veel leuke mensen had leren kennen, dus leek het mij leuk om hier iets over te schrijven want ik denk dat meerdere dit spel nog wel kennen.

Ik was een jaar of 10 toen ik mijn broer een spelletje zag spelen op de  computer met allemaal rare poppetjes in een zwembad. Ik keek even mee en zei toen dat ik dat ook wilde spelen.
Mijn broer vond mij veelste jong en zei dat dat niet mocht.
Toch heb ik toen stiekem een account aangemaakt en zo was mijn Habbo 'avontuur' begonnen haha.



Habbo Photography's
Habbo verkering en baby's.

Ik vond Habbo geweldig om te spelen, dag 1 had ik al Habbo verkering en 1 keer gebeld voor meubels. Ik vond het wel grappig, en iedereen was toen nog 'noob' omdat het spel nog maar net bestond.
Wat je ook deed tijdens je Habbo verkering was een 'baby' adopteren. We gingen dan dus naar het weeshuis waar kinderen zich verkleed hadden als een baby en 'wheeeeeeeeeeeeeeeee' en 'itte soek dada' typte. Wat een nostalgie als ik dit zo typ!
Ook het 'Wie wil verkering typ 123' zag je vaak voorbij komen waar toen nog serieus op werd gereageerd.



Het Bobba en Ban systeem.

Nou ik had Habbo verkering en was echt nog jong en dus vond ik het wel grappig om Habbo'seks' te hebben. Wat een schaamte als je hier aan terug denkt.. We gingen naar de beruchte beddenkamer en daar hadden we Habbo's 'seks' en dus op de manier van: *kust* *trekt kleding uit*..
Ik vond het wel grappig tot ik ineens een melding in mijn scherm kreeg met : U bent 2 uur geband van wegen het gebruik van seksuele teksten ( OF iets in die richting. )
Toen moest ik huilen en heb ik mijn broer om hulp gevraagd en die zei dat het normaal was dat je daar een ban voor kreeg, nou dat had ik dus ook niet meer gedaan.
Ook als je rare woorden typte of scheldwoorden kwam er : BOBBA te staan. Dat vond ik altijd grappig en als je echt boos was op iemand ging je gewoon bobba typen ipv te schelden want dan dachten ze gewoon dat je aan het schelden was.

Scammen.

Ik moet toegeven, ik was een scammer. Heel slecht.
Ik was zelf gescamt geweest en was mijn meubels kwijt geraakt waar ik echt geld voor had betaald.
Dus ging ik hetzelfde doen en riep ik mensen naar mijn kamer en zei ik : Als je je wachtwoord typt zie je sterretjes. En dan deed ik ******* typen zodat mensen dachten dat het echt was.
Sommige trapte erin, tot ik ineens in mijn beeld zag staan 'U bent permanent verbannen van Habbo wegens scammen'. Weer huilen.. Maar ik kon gewoon een nieuw poppetje aanmaken dus probleem opgelost en toen ging ik maar eerlijk te werk.

Habbo was een spel waar ik echt jaren op heb gezeten, van mijn 10e tot mijn 16e ongeveer. Ik heb ook echt mensen erop leren kennen waar ik nu helaas geen contact meer mee heb.
Toevallig had ik net op mijn Habbo gekeken om te kijken hoe het er nu op uit zag, en ik snap er werkelijk niks meer van. Ook de openbare ruimtes van vroeger zijn weg. Ik zat vroeger altijd in de stilte tuin of in de Centrale Lobby met mijn 'groep'.  Oh en ik kreeg heel veel verzoeken omdat ik een 'oldschool' Habbo ben.. Dus als je een badge hebt van 10 jaar geleden ben je ineens een oldschool Habbo. Heel wat anders dan een noob van vroeger.

Heb jij vroeger ook habbo gespeeld, speel je het soms nog, en hoe lang heb je het gespeeld? 

1 opmerking:

  1. Oh dat bobba inderdaad, haha! Habbo deden we altijd stiekem op de middelbare school toen (ook alweer 10 jaar geleden). Blijft leuk!

    BeantwoordenVerwijderen